Mereka Di Sana

Friday 8 August 2014

✿ Cerita Hari Raya - mOod malas nak letak gambar ✿

Ini cerita hari raya...mungkin boring sedikit sebab mood mamAuni malas nak letak gambar....

mamAuni ambik cuti lama sikit tahun ni...ofkoslah sebab taun ni giliran kg mamAuni...seminggu sebelum raya dah ada kat kg halaman tercinta dah. Oh kampung yang kurindui...rindu acara bersungkai di kampung....suasana mak dan ayah yang sibuk berbisnes air tebu di kala Ramadhan, tambah bonus beraya tahun ini tengah musim buah...

Macam2 buah ada kat dusun ayah mamAuni balik ni...semuanya tengah masak sedia untuk dijual dan dimakan >>> maggis, rambutan, durian, langsat dan yang paling puas mamAuni makan balik kali ini ialah buah terap...bila lagi akan merasa makan sepuas itu buah terap, rasa macam di syurga buah-buahan.

Raya tahun ni tema sedondon keluarga kecil mamAuni (ayahAuni, mamAuni, auni, ajmal) biru dan orange...syukur alhamdullilah masih diberikan peluang untuk beraya bersama dan rezeki berbaju raya sama. Tahun ni sempat gak beraya rumah sedara mara di Limbang dan Brunei walaupun x habis rumah sedara nak masuk...almaklumlah beranak kecik, mula2 si kakak demam bersilih ganti dengan yang adik.

MamAuni juga berasa bersyukur masih punya mak yang memasak menu kegemaran kitorang di hari raya >>> kelupis + ketam masak merah >>> menu yang tak mungkin mamAuni makan jika beraya di Kuching atau kampung halaman ayahAuni. :) Rasanya lebih 15 kg ketam mak mamAuni masak sepanjang seminggu beraya di kampung. Mak ku yang terbaik,,,masakanmu membawa kami ke Syurga,,,terima kasih mak.

Semoga tahun depan pintu hati ayahAuni terbuka untuk beraya di kampung mamAuni lagi...amin :)






No comments:

Post a Comment

✿ mamAuni sangat berbesar hati boleh baca komen anda ✿