Mereka Di Sana

Friday 2 October 2015

✿ Back To The Root ✿

Apabila semua produk kosmetik mahal yang berada di pasaran nampak sama je di kulit muka mamAuni ni yang mamAuni nak cuba plak try pakai bedak amoi. Sebelum ni tak pernah pun pakai bedak amoi ni, walaupun sebelum ni mak mamAuni pernah suggest guna bedak ni..tapi oleh kerana mamAuni membesar di zaman yang lebih banyak pilihan kosmetik lain so, mamAuni abaikan saranan mak mamAuni. Yup dari mak dan makcik-makcik mamAuni pernah pakai bedak ni, sungguh ada yang pakai hingga ke hari ini. Dan kulit diorang pun amat jarang disinggahi jerawat.

Mula-mula susah jugak nak carik benda alah ni...sampai akhirnya mamAuni terjumpa di sebuah kedai runcit. Tersangatlah bajet bedak ni mamAuni beli dengan harga Rm 2.30. Bila research pasal bedak amoi ni ramuan utamanya ialah beras je, konfom bebas dari sebarang bahan kimia. Rasanya tak pernah lagi mendengar sesiapa yang menggunakan bedak ni mendapat kesan tak elok ke atas kulit walaupun bedak ni takde cop KKM. Bedak ni jugak rasanya lebih sesuai untuk orang-orang yang kulit berminyak dan berjerawat, ianya sebenarnya membantu mengeringkan jerawat. Kalau yang memang kulit kering dikhuatiri kulit menjadi semakin kering pakai bedak ni. Bedak ni lebih kurang bedak sejuk yang dibuat dari beras jugak cuma cara penggunaan nya berbeza. Kalau yang malas nak bancuh2 bedak sejuk bolehlah guna bedak ni.

Sedang dalam proses bereksperimen dengan bedak amoi ni, kut2 pasni kulit jadik halus mulus.

Amaran : Kalau pakai bedak amoi ni sila pakai di rumah sahaja, tidak digalakkan untuk memakainya semasa ke opis kerana dikhuatiri rupa seiras pelakon opera cina. huhu

Nostalgia betul tengok packaging bedak amoi ni..
 

Selain bedak amoi ni, losyen kat bawah ni turut mengembalikan nostalgia produk-produk lama. Losyen ni mamAuni pernah pakai dulu2 zaman remaja lagi. Cuma sekarang packagingnya dah lain sikit. Bau dia masih sama seperti dulu. Best jugak bila dapat pakai balik losyen ni..:)

Losyen tangan dan badan New & Trendy

No comments:

Post a Comment

✿ mamAuni sangat berbesar hati boleh baca komen anda ✿