Mereka Di Sana

Wednesday 17 June 2015

✿ Ramadhan Al-Karim ✿

Ramadhan datang lagi. Semoga Ramadhan tahun ini membawa seribu kebaikan dan keberkatan kepada seluruh umat Islam termasuk diri mamAuni dan keluarga.

Diharap Ramadhan kali ini menjadikan mamAuni isteri yang lebih taat, yang sentiasa menenangkan hati suami, yang sentiasa mendukung cita-cita suami dan menjadi isteri yang sentiasa dirindui oleh suami.

Diharap Ramadhan kali ini menjadikan mamAuni ibu yang lebih prihatin, yang lebih ikhlas, yang lebih penyayang, yang lebih sabar, yang mampu memberi didikan terbaik untuk anak-anak dan segala yang terbaik untuk mereka.

Diharap Ramadhan kali ini menjadikan mamAuni anak yang lebih baik, sentiasa menyenangkan hati ibu ayah dan lebih banyak berdoa untuk kesejahteraan mereka.

Diharap Ramadhan kali ini menjadikan mamAuni pekerja yang lebih menepati masa, memanfaatkan setiap masa dengan mempertingkatkan ilmu dan menjadi pekerja yang lebih disenangi rakan2 lain.

Diharap Ramadhan kali ini menjadikan mamAuni insan yang tahu bersyukur dan sentiasa merasa cukup di atas semua kurniaaNya. Siapalah mamAuni untuk menidakkan setiap rezeki yang Allah limpahkan.

Syukur dikurniakan suami sepertiNya, jika semua kelemahan suami membawa mamAuni ke Syurga. Biarkanlah dia begitu,,,janganlah Allah sempurnakan semuanya kerana mamAuni pun bukan insan yang sempurna.

Syukur dikurniakan sepasang anak-anak yang comel yang keletah mereka sentiasa mengisi masa lapang mamAuni.

Syukur masih dikurniakan ibu dan ayah, di mana tempat mamAuni bermanja dan mengadu di saat susah dan senang.

Syukur dikurniakan pekerjaan,,sekiranya suasana pekerjaan mamAuni sekarang ini menjadikan mamAuni lebih pandai dalam bekerja. Janganlah Allah jadikan suasana ini lebih selesa.

Syukur dengan apa yang ada. Semoga rasa syukur ini masih ada sekiranya satu hari nanti ada antara nikmat ini yang Allah tarik. Kalau tiba saat itu jadikan mamAuni lebih tabah, redha dan terus bersyukur. Sekiranya juga kehidupan kaya raya dan impian lain mamAuni yang belum tercapai melenyapkan rasa syukur dan redha ini, lebih baik semua itu dijauhkan dari diri mamAuni.

Syukur.syukur ya Allah...jangan lah terbitkan rasa cemburu dan iri hati mamAuni pada kesenangan orang lain. Janganlah terbitkan rasa berburuk sangka mamAuni pada orang lain juga. Jauhkanlah rasa berdukacita, rasa malang dan rasa pasif pada diri mamAuni.

Wahai insan yang terbaca apa yang mamAuni tulis ini...tolong berniat benda yang sama juga untuk diri sendiri dan doakan juga yang baik-baik untuk orang lain di sekelilingmu.:)


No comments:

Post a Comment

✿ mamAuni sangat berbesar hati boleh baca komen anda ✿